Reisdagboek part IV - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Melle Gelderen - WaarBenJij.nu Reisdagboek part IV - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Melle Gelderen - WaarBenJij.nu

Reisdagboek part IV

Door: mellemaakteenreis

Blijf op de hoogte en volg Melle

29 Juni 2012 | Maleisië, Kuala Lumpur

Dag 7, 8, en 9 Brokkie chillwerk

Ik voer vrij weinig uit deze dagen en dat is precies de bedoeling. Ik dut een beetje op het strand, snorkel gestaag in de rondte, geniet van het lokale voedsel en slof wat rond op het eiland. Het is hier meest relaxed als de zon onder begint te gaan. Het koelt dan wat af, het licht wordt mooier en meestal ga ik dan ergens op een rotsblok van de zonsondergang genieten, luisterend naar een greep uit het muzikale repertoire van mijn iPhone.

Ik tast de verschillende duikcentres af en schrijf mij in bij Steffen Sea Sports, omdat die mij het beste gevoel geeft. De instructeurs zijn erg vriendelijk, de toko ziet er verzorgd uit en ze nemen ruim de tijd voor me. Ik begin met de theorie en daar ben ik woensdag de hele dag mee bezig. Je moet een DVD van 4 uur kijken (al kom ik er later achter dat sommigen daaraan zijn ontsnapt) en vijf hoofdstukken uit een boek afwerken. Tot nu toe beleef ik weinig lol aan dit noodzakelijke kwaad, maar het schijnt dat je onder water geen boeken hoeft te lezen. Aan het eind van de middag slaag ik voor mijn theorie-examen en kan ik ik eindelijk het water in.

Mijn cash geld begint op te raken ze hebben geen pinautomaten op dit eiland, dus ik moet met de boot naar het vasteland. Het plan was om hier maar een paar dagen te blijven, maar ik vind het hier zo relaxed dat ik een poosje langer blijf en ben bovendien begonnen met mijn duikcursus, die normaal gesproken vier dagen duurt. Ik ga gewoon weg als ik daar zin in heb. En potdomme wat is dat een chille situatie om in te verkeren.

Mijn Nederlands buurman Rinus(niet de zanger) heeft ook geld nodig dus we maken samen de reis naar Kuala Besut. Rinus is een van de persoonlijke lijfwachten van Geert Wilders, dus ik hoef niet bang te zijn dat ik mijn geld kwijtraak.

Dag 10 'Kannivaboe'

Mijn nickname bij het dive centre is 'kannivaboe', wat zoveel betekent als hoerenjong. Prima binnenkomer, denk! Het heeft echter niets te maken met de beroepskeuze van mijn moeder maar met het voetbalshirt dat ik draag met het KNVB-logo erop. De Maleiers lezen het als 'kannivaboe' en grote hilariteit volgt. Het zet de welbekende procedure in gang van elkaar scheldwoorden leren in je eigen taal (het is verbazingwekkend om te zien dat vrijwel iedereen die ik ontmoet 'neuken in de keuken' uit zijn strot krijgt, maar een simpel 'dankjewel' of 'goedendag' is bij geen ziel bekend) en nadat ik iedereen voor klootzak heb uitgemaakt, heb ik er weer een paar nieuwe vrienden bij).

Ik ga voor het eerst duiken en dat is een unieke ervaring. Tijdens mijn eerste duik in ondiep water doe ik allerlei oefeningen, en ik 's middags dobber ik al wat rond tussen de vissen en het koraal op 15 meter diepte. En het water is gewoon 30 graden.

's Avonds ga ik eten met mijn duikbuddy's. Het is een bont gezelschap van Maleiers, Chinezen en een Franse gozer die al bijna twee jaar aan het reizen is. De Aziaten zijn erg tof en uitermate leergierig. Zij leren mij op hun beurt van alles over hun land en cultuur. Ook de reisverhalen van de Fransman zijn inspirerend.

Ik neem op dezelfde avond afscheid, want ze vertrekken allemaal de volgende dag. Ik ben benieuwd wie ik morgen ga ontmoeten.

  • 29 Juni 2012 - 11:23

    Lisette:

    hahahahaha ouwe hoerenjong dat je bent! wederom een mooi verhaal
    xxx

  • 02 Juli 2012 - 20:39

    Frouke Van Delft:

    Hoi Melle,

    Nog gekeken naar de finale/ Toch jammer dat Italië niet heeft gewonnen, ik gunde het ze wel. Ik word al 2 nachten weer door poes wakker gehouden. Wel niet naar boven of naar buiten. Het weer is hier niet echt slecht. Soms een wat betere dag en dan weer een slechte. Niet constant dus. Ik heb vam velen gehoord dat het duiken rond Borneo echt fantastisch is, dus wees blij dat je inmiddels je brevet hent. Ik heb vinder geactiveerd, dus het werkt op mijn toestel. De hartelijke groeten van heel veel mensen, Thijs en Rita, Flip en Evelien en Michael Goede, die overigens met een ernstige armblessure rondloopt. ja, ja ik heb een borrel gedronken in de Goede Stek. Een mens moet maar weer eens op stap. Ik heb de site ook aan oma doorgegeven, dus dan kan ze ook de verhalen lezen. Ze staat ook op facebook, alleen nog even vrienden met haar worden.
    Ik wens je een goed trip in de jungle, dichte schoenen aan, goed smeren en nylonkousen tegen de bloedzuigers jakkes. Ik ben benieuwd naar je verhalen.

    Veel liefs,

    Frouke

  • 03 Juli 2012 - 17:38

    Dennis:

    Waarde vrind!

    Elkaar vunzige woorden leren is inderdaad altijd een goede binnenkomer ... Open het gesprek met: in kom uit Amsterdam, een vleugje 'Neuken in de keuken; en lardeer deze conversatie cocktail met de vraag of men Dennis Bergkamp kent en 99 % van de keren maak je nieuwe vrienden. Appeltje eitje.

    Verder zijn het heerlijke verhaaltjes bro. Doe vooral heel erg weinig, geniet en heb 't fijn.

    Keep in touch

    x le coq sportif

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Kuala Lumpur

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

26 September 2012

Reisdagboek Part XI

25 Augustus 2012

Reisdagboek Part X

03 Augustus 2012

Reisdagboek Part IX

24 Juli 2012

Reisdagboek Part VIII

15 Juli 2012

Reisdagboek Part VII
Melle

Actief sinds 25 Juni 2012
Verslag gelezen: 375
Totaal aantal bezoekers 11762

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: